קורונה עולמי

40% מהבגירים בארה"ב מתמודדים עם בעיה נפשית עקב הקורונה

דו"ח של ה-CDC משקף את תמונת המצב הנפשית בארה"ב בעקבות מגיפת הקורונה: 31% מהבגירים מתמודדים עם חרדה ודיכאון | מחשבות אובדניות נמצאו בכ-30% מהמבוגרים המובטלים

צעירים בפארק בניו יורק. צילום: שאטרסטוק

דו"ח של ה-CDC שפורסם בסוף השבוע שעבר מצביע על כך שבעקבות מגיפת הקורונה בארה"ב, כ-40% מקרב הבגירים "מתמודדים עם בעיה נפשית". מהדו"ח עולה כי 31% מתמודדים עם חרדה ודיכאון, 26% מטראומת דחק נפשי (סטרס), 13% החלו ליטול או הגדילו מינונים של תרופות נוגדות דיכאון ו-11% שקלו התאבדות.

הדו"ח, תחת הכותרת "בריאות הנפש, שימוש בחומרים ותפיסת אובדנות במהלך מגיפת הקורונה", מתייחס לצעירים ומבוגרים ברחבי ארה"ב והוא נכון לסוף חודש יוני. ממצאי הדו"ח משקפים את השפעת משבר הקורונה, שיעור האבטלה הגבוה עקב המגיפה, הסגרים והחשש הבריאותי.

כמעט אחד מכל שלושה בקבוצת הגיל 24-18 וכמחצית מבני 44-25 דיווחו על לפחות תסמין התנהגותי או מתחום בריאות הנפש שעימו הם מתמודדים.

כ-11% מקרב משתתפי הסקר ששימש בסיס לדו"ח מסרו ששקלו להתאבד ב-30 הימים שקדמו לעריכת הסקר. 25.5% היו  בגילאי 18-24. מקרב נשאלים ממוצא היספני השיבו כך 18.6% ו-15% מקרב שחורים. מחשבות אובדנות נמצאו גם בקרב כ-30% מהמבוגרים המובטלים.

נושאים קשורים:  קורונה,  דיכאון,  מחשבות אובדניות,  ארה"ב,  CDC,  חדשות,  בעיה נפשית
תגובות