חדשות

ד"ר נורית יעקבי מצטרפת לצוות צנתורי הלב בפגים ובעוברים ב"הדסה עין כרם"

ב"הדסה" מבוצעים זה שנתיים צנתורי לב בעוברים ועד כה בוצעו גם שלושה צנתורי בפגים במשקל של 860 עד 1,400 גרם

ד"ר נורית יעקבי, קרדיולוגית ילדים ב"הדסה". צילום: דוברות בית החולים

המרכז הרפואי הדסה עין כרם הודיע על הצטרפות ד"ר נורית יעקבי לצוות המחלקה הקרדיולוגית לילדים. היא התמחתה בצנתורי לב בילדים בבית החולים נקר בפריז, צרפת.

בית החולים מסר כי ד"ר יעקבי היא בצוות של שלושה הכולל גם את ד"ר גברי שגיא, מנהל מחלקת לב ילדים וד"ר גור מיינצר, מנהל יחידת צנתורי הילדים ב"הדסה". בכך ניתן יהיה להגדיל את מספרי התינוקות והילדים שיוכלו לעבור את ההליכים הללו ויצמצמו זמני ההמתנה לטיפולים אלה.

ב"הדסה" מבוצעים זה שנתיים גם צנתורי לב בעוברים ועד כה בוצעו גם שלושה צנתורי בפגים במשקל של 860 עד 1,400 גרם.

"בשנים האחרונות", ציינה ד"ר יעקבי, "הולכת ומתרחבת בעולם מגמה לפיה ניתן לבצע בילדים פרוצדורות שאינן כרוכות בניתוחים פולשניים וגם יכולנו כך למנוע את הצורך בניתוח לב פתוח. ואם יורשה לי גם לתת ביטוי רגשי - אז לתקן לבבות של ילדים, כאן ועכשיו, זה דבר ממש מדהים וכל הצלחה כזאת מרגשת אותי מחדש".

ד"ר יעקבי, המתגוררת בירושלים, למדה רפואה באוניברסיטת בן גוריון ואת הסטאז' וההתמחות ברפואת ילדים עשתה ב"שערי צדק" ובהמשך במחלקה הקרדיולוגית ילדים ב"הדסה עין כרם". בנוסף פרסמה בכתבי עת רפואיים כמה מאמרים בנושאי התמחותה. בשנת 2018 יצאה להתמחות-על בצנתורי ילדים בבית החולים לילדים במרכז הרפואי NECKER בפריז.

לדבריה, "תחום צנתורי הלב בילדים איננו חדש בארץ או בעולם אבל צנתור בעובר שעדיין  בבטן אימו וצנתור פגים הוא בהחלט חידוש ברפואה בכלל. הפעולה האחרונה והחדשנית ביותר שביצענו עד כה כצוות ב'הדסה' היתה צנתור לבבי, ראשון מסוגו בישראל, שנעשה בפגה במשקל 860 גרם בלבד. קדמו להליך הכנות מרובות שביצע הצוות שכלל מומחים בתחום ספציפי ותוך היוועצות עם מומחים מובילים בחו"ל. הדבר היה כרוך גם בכתיבת נוהל עבודה מתואם ומדויק ביותר כדי שלא יהיה מקום לשום טעות או תרחיש שלא נצפה. זה דמה לתכנית צבאית. הרגשנו כמו באימונים לקראת תרגיל מיוחד במינו".

ד"ר  שגיא ציין: "ד"ר יעקבי עברה הכשרה כמומחית בקרדיולוגית ילדים במחלקתנו והשקענו רבות במציאת מקום טוב להכשרתה ובקבלתה חזרה לצוות כדי לדחוף קדימה את יחידת הצנתורים ואת המחלקה הקרדיולוגית לילדים. הצטרפותה לצוות אפשרה להתחיל בתכנית צנתורי הפגים וד"ר יעקבי תוביל ותקדם אותה".

פרופ' שמחה יגל, מנהל אגף נשים ומיילדות ב"הדסה", הוסיף: "הצטרפותה של ד"ר יעקבי למערך קרדיולוגיית הילדים היא תרומה נכבדה לא רק ליולדת וליילודים, אלא גם לפעולות שלעתים נדרשות לביצוע במהלך החיים העובריים. כך למשל נעשה ב'הדסה' לראשונה בארץ הליך של פתיחת מסתם אאורטלי עם היצרות גדולה מאוד. ניתוח זה, במקרים מסוימים, מציל את החדר השמאלי או הימני של העובר ומביא לתפקוד לב טוב יותר של היילוד עם שני חדרים".

נושאים קשורים:  קרדיולוגיה ילדים,  ד"ר גברי שגיא,  ד"ר גור מיינצר,  פרופ' שמחה יגל,  צנתורי לב בילדים,  חדשות
תגובות
19.08.2019, 19:53

ברוכה הבאה
עוד בוגרת מצוינת מבאר שבע